جاز | موسیقی جاز | موسیقی جاز چیست ؟

دوشنبه 27 اسفند 1397
17:17
admin


جاز یا موسیقی جاز (موسیقی جز ) :

حدوداً در اوائل قرن بیستم همزمان با موسیقی دانان اروپایی نظیر: آرنولد شونبرگ و ایگور استراوینسکی که نوآوری های بسیارى در ساخت موسیقی داشتند گونه ای از موسیقی در آمریکاکه بعدها ” موسیقی جاز “(جز ) ” نام گرفت، در حال شکل گیری و گسترش بود..


سپاهان جنوب آمریکا را می توان اولین اجرا اکنندگان این سبک از موسیقی دانست.آنها در خیابان، کافه، سالن های نمایش و.. به اجرای موسیقی بر مبنای تعاریفى كه بر اصول موسیقی جاز (جز ) بود می پرداختند.


اصطلاح جز یا موسیقی جاز یا جز

در حدود سال ۱۹۱۷ بسیار رایج شد، اما قبل از آن نیز این نوع خاص از موسیقی بسيار اجرا می شده است.از آنجايي كه ابتدا موسيقى جاز | جز فقط به صورت بداهه نوازى و بدون داشتن نت نویسی مشخصى اجرا می شده،لذا از تاریخ و نحوه ساخت آثار اولیه این سبک اطلاعات كامل و درستى در دست نیست.


همچنين آثار بسیار زيبايي پس از رواج موسيقى جز توسط گروه های بزرگ ساخته و اجرا شده که هیچ وقت ضبط و يا مكتوب نشده اند.مبناى جز از موسیقی کشورهای غرب آفریقا توسط برده هاى آفريقايى كه به آمریکا برده شدند گرفته شده است.


بداهه نوازی های خاص و فراوان كه با استفاده از سازهای بومی آفريقاو اجرای ریتم های پیچیده و زيبايي كه با سازهاى كوبه اى نواخته مى شد از ویژگی های تاثیر گذار موسیقی آفریقا بر سبك جز بودند.قلب موسیقی جز را مى توان از بداهه نوازى دانست.


جاز سراسر هیجان

همچنين مى توان به اجرای ملودی های زيبا و غیر منتظره که برای شنوندگان سراسر هیجان مى باشد و بیانگر خلاقیت و قدرت نوازندگان سبك جز است اشاره كرد.


البته ناگفته نماند كه همه بخش های یک اثر جز بداهه نوازی نیست،اما بداهه نوازى عامل هیجان و زيبايى يك اثر جز است.و پر واضح است كه بیشتر نوازندگان این سبک نیز به سبب بداهه نوازی های خلاقانه مختص به خود ماندگار شده اند.


بداهه نوازی معمولا بدين گونه است كه یک ملودی جذاب انتخاب مى شود و سپس تغییر در آن به وسیله نت های تزیینی، کشش نتها و زیر و بمی آنها و… دستخوش تغييرات زيبا و چشمگير مى شود.شايان ذكر است در طول بداهه نوازی هارمونی مشخصی توسط ارکستر اجرا می شود تا تک نواز بر پایه آن هارمونی، بداهه نوازی خود را اجرا نمايد.


برای ایجاد هارمونی در موسیقی جز اغلب از نظام تونالى كه در موسیقی کلاسیک مرسوم است استفاده می شود.يكى ديگران خصوصيات موسیقی جز استفاده از شیوه ى پرسش و پاسخ وَ يا ندا و پاسخ است که در آن ملودی اجرا شده توسط خواننده یا ساز توسط یک یا چند ساز دیگر پاسخ داده می شود و این ویژگی نیز احتمالا از آوازهای آفریقایی، نیایش های کلیسا، سرود های مخصوص کار و… گرفته شده است كه در همگی آنها نیز قطعه ای آوازی و يا دعا توسط شخصی بیان شده و توسط دیگران پاسخ داده می شود.


حدوداً در اوائل قرن بیستم همزمان با موسیقی دانان اروپایی نظیر آرنولد شونبرگ و ایگور استراوینسکی که نوآوری های بسیارى در ساخت موسیقی داشتند گونه ای از موسیقی در آمریکا که بعدها ” موسیقی جاز (جز ) ” نام گرفت در حال شکل گیری و گسترش بود..


سپاهان جنوب آمریکا را می توان اولین اجرا اکنندگان این سبک از موسیقی دانست.آنها در خیابان، کافه، سالن های نمایش و.. به اجرای موسیقی بر مبنای تعاریفى كه بر اصول موسیقی جاز (جز ) بود می پرداختند.


با گسترش سبک جز تقریبا در همه جای آمریکا و از همه اقشار جامعه گروههايى تشكيل شدند ودر بسیاری از گردهمایی ها، جشن ها و مراسم شرکت فعال داشتند.


تا حدود دهه ۴۰ موسیقی جاز (جز ) بیشتر برای رقص و پايكوبى بود، اما پس از آن كم كم مفاهیم زيبا در ترانه و همچنين فرم های مختلف اجرای ملودی به آن افزوده شد.


یکی ديگر از مهم ترین بخش های موسیقی جز ریتم اين سبك است.

ريتم در اين سبك جاى صحبت بسيار دارد بخشی از جذابیت های ریتمیک در موسیقی جز عبارتند از :


تاکید بر ضرب های ضعیف هر ریتم بطور مثال: (در ریتم ۴/۴ ضرب های ۲ و۴)


و یا کشش یک نت در میان نت هایى كه ارزش زمانی یکسان دارند بصورت نمونه:


(دو نت چنگ که یک ضرب را تشکیل می دهند به ۲/۳ و۱/۳ یک ضرب تقسیم شوند)


استفاده از سنكوپ يعنى اتصال ضرب های قوی و ضعیف به یکدیگر.


مسلماً ریتم های جز بسیار گسترده تر و پيچيده تر از این تغییرات مى باشند به عنوان نمونه ؛ نوازنده برای ایجاد حس مورد نظر در اجرا عملكردى خارج از چهارچوب های قابل نگارش در موسیقی را بكار مى برد همچنين تاثيرى كه گذز زمان بر ريتم هاى جز داشت گسترده گى ريتمهاى پيچيده و بی قاعده تر شدن ريتم هاى اين سبك مى باشد.


ملودی در موسیقی جز بسیار انعطاف پذیر بوده و گاهاً در برخی از آثار نیز نت های افتاده (bent) یا محزون (Blue) كه متاثر از موسیقی بلوز مى باشند نيز شنیده می شود.


ارکستراسیون در موسيقى جز

ارکستراسیون در موسيقى جزمعمولاً به اين گونه است كه سازهایی همچون کنترباس ، سازهاى کوبه ای ، پیانو و گیتار اجرای ریتم و جذابیت های خاص آن را بر عهده دارند و معمولاً ملودی و بداهه نوازی ها اغلب توسط سازهای بادی برنجی ، کلارینت ، پیانو ، ویبرافون و.. اجرا می شود.


در موسيقى جز تاکید بیشتری بر سازهای بادی وجود دارد تا سازهای آرشه ای ،همچنین در موسيقى جز رنگ صدای هر ساز جداگانه مورد توجه قرار می گیرد،بر خلاف موسیقی سمفونیک كه تاکید بر مجموعه صدای سازها مى باشد.

منبع: topmusicinst.com


[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

زندگی در گرگان ، آشنایی با گرگان

يکشنبه 26 اسفند 1397
14:09
admin

نوشته شده توسط : admin

قبل از معرفی کامل شهر گرگان به شما خوانندگان عزیز بهتر است در یک متن کوتاه اشاره ای به وضعیت خرید آپارتمان و فروش آپارتمان درگرگان نماییم.با توجه به گرانی های اخیر بازار مسکن و همزمانی کم شدن سود بانک ها ، مردم پول های خود را از بانک خارج و شروع به خرید آپارتمان و خرید آپارتمان ویلایی در گرگان و پیش فروش آپارتمان در گرگان جهت سرمایه گذاری می کنند.و طبیعتا شهر گرگان بخاطر شرایط ایده آلش برای اجاره آپارتمان ویلایی در گرگان و همچنین فروش خانه ویلایی در گرگان در شمال ایران مورد توجه مهاجر ها برای زندگی قرار گرفته است.

%D9%86%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86.jpg

شهر گرگان مرکز استان گلستان است که در شمال شرقی ایران واقع شده است. اقلیم طبیعی استان گلستان بسیار متنوع است و کوه، جنگل، دریا و خلیج، تالاب، جلگه، دشت و بیابان را شامل میشود.

شهر گرگان و حومه آن از نظر اقلیمی از دو منطقه کوهپایه ای و جلگه ای تشکیل شده است. کوهپایه در قسمت جنوبی دشت گرگان میباشد که قلل معروف آن شاهکوه و شاهوار است و قسمت جلگه ای در شمال و دنباله ی دشت گرگان قرار دارد.

آب و هوای گرگان معتدل است اما به طور کلی تابستان های شرجی و پاییز و زمستان معتدل ویزگی آب و هوایی منطقه شمال ایران میباشد. در درون شهر گرگان و در مقیاس کوچک تر هر چه به قسمت جنوبی شهر گرگان نزدیک تر شویم هوا سردتر شده و دما تغییر میکند، علت این مساله وجود کوه پایه ها و جنگل های سرسبز ناهارخوران و روستای معروف زیارت میباشد.

نام قدیم شهر گرگان استرآباد بوده است. استر یا استار در زبان مازندرانی به معنای ستاره است. زمانی که این شهر بنا شده است آن را شهر ستاره ها نامیده اند زیرا ستارگان از ارزش بالایی نزد ایرانیان در آن زمان برخوردار بودند.

بافت تاریخی گرگان منحصر به فرد ترین بافت تاریخی شمال ایران میباشد که در سال 1310 به عنوان چهل و یکمین اثر تاریخی ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

گرگان دارای سه منطقه شهرداری است. شهرداری مرکزی که در مرکز شهر گرگان قرار دارد. شهرداری منطقه یک در خیابان مصطفی خمینی معروف به کوی علیمحمدی، شهرداری منطقه دو در بلوار قدس معروف به خیابان چاله باغ و منطقه سه در خیابان رجایی واقع شده اند.

محله های قدیمی گرگان با اسم هایی که نشان از سادگی و صفای گذشته دارند هرکدام داستان و اعتبارات خاصی را در دل خود دارند.

تعدادی از محله های قدیمی گرگان به شرح زیر است:

دربنو: محله ی دربنو از کوچه ی گلشن 2 واقع در میدان عباسعلی تا آفتاب 15 در منطقه ی سه گرگان را شامل میشود. دربنو با کوچه های تودرتو و باریک، تکیه های قدیمی، خانه های چوبی و کاهگلی بوی قدمت و دیار گذشته را دارد.

مسجد گلشن و حوزه ی علمیه از ساختمان های معروف این محله به شمار می آیند.

در کوچه های قدیمی و باصفای دربنو پرنده فروشی های بزرگ و کوچک، قهوه خانه های قدیمی و همچنین سمساری هایی با وسایلی که هیچ کجا نمیبینید، وجود دارد.

دربنو در محرم رنگ و بوی دیگری به خود میگیرد از تمام مساجد شهر علم ها و دسته های عزاداری به تکیه های این محله آمده و عزاداری باشکوهی برگزار میکنند.

علت اصلی شهرت دربنو مراسمات مذهبی و بازار پرندگان است.

b59e09d2-8ed3-4429-aa16-aaf418d04be6-300x200.jpg

سرچشمه: از آفتاب 15 واقع در خیابان امام خمینی که داخل برویم وارد محله ی سرچشمه میشویم. سرچشمه به نسبت دربنو چهره ی اعیانی تری دارد. وجود خانه های بسیار بزرگ و باشکوه دوره ی قاجار که به میراث فرهنگی سپرده شده اند، سنگ فرش های زیبا و موزون کوچه ها و تکیه های بزرگ تر گواه این موضوع است.

خانه ی تقوی ها و خانه ی باقری ها دو ساختمان بسیار دیدنی و زیبا واقع در این محله است که در سال های اخیر تحت نظارت میراث فرهنگی به عنوان جاذبه های گردشگری به صورت کافه و اقامتگاه مورد استفاده عموم قرار میگیرد.

امام زاده ی معروف سرچشمه، امام زاده نور است. امام زاده ی کوچکی که حیاط زیبایش دیواری ندارد و جذابیتی خاصی به این محله بخشیده است.

دوشنبه ای: برای رفتن به محله ی دوشنبه ای باید از کوچه ی گلشن 10 واقع در میدان عباسعلی به داخل برویم. امام زاده نه تن معروف ترین ساختمان این محله است که مریدان خاص خود را داراست.

از دیگر مکان های به نام این محله مسجد کوچک و قدیمی ای است که به تکیه هنرمندان معروف است در محرم حال و هوای خاص و هنرمندانه ای دارد.

در قسمت جلوی محله ی دوشنبه ای بازار روز گرگان قرار دارد که محل فروش انواع میوه و سبزیجات است.

سبزه مشهد: از کوچه ی لاله ی 13 واقع در خیابان شهدا که وارد میشویم به محله ی سبزه مشهد میرسیم. در این محله مزار ساده ی استاد محمدرضا لطفی نوازنده ی معروف تار و سه تار قرار دارد که در حال ساخت میباشد.

مسجد امام حسن عسگری و مصلی گرگان از اماکن مذهبی این محله میباشند. درباره ی مسجد امام حسن عسگری روایتی وجود دارد که میگوید این امام شبی را در یکی از خانه های این محله گذرانده است که آن خانه به مسجد تبدیل شده است.

سبزه مشهد نیز مانند سایر محلات قدیمی در محرم محل ثابتی برای عزاداری ها و مراسمات مذهبی است.

یکی از جذابیت های این محله خانه ای است که درخت تنومندی را در آغوش گرفته است. این درخت در حدود شش قرن قدمت دارد و به همیمن جهت در میراث فرهنگی ثبت گردیده است.

زورخانه ی قدیمی و زیبای پوریای ولی ، تکیه ها و کاروانسراهایی که از چوب و کاهگل ساخته شده اند ، کوچه های باریک و تو در تو همگی نشان از چیدمان شهری گذشته گرگان دارد که البته در حال توسعه و تغییر میباشد.

ملل: ملل، محله ای قدیمی و زیبا که در قسمت پشتی پارک شهر گرگان قرار دارد

منبع: dalanebehesht.ir



[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

معرفی مجموعه راه سبز کلبه ها

يکشنبه 26 اسفند 1397
14:05
admin


زیبایی فضای بیرون از خانه همانند زیبایی فضای داخلی خانه اهمیت دارد . اگر بخواهید برای مدت زمانی هرچند کوتاه از زندگی ماشینی خود فاصله بگیرید به و یک محیط آرامش بخش پناه ببرید .

فضای بیرون از منزل بهترین گزینه است . پس باید به زیبایی این فضا اهمیت داد روش های زیادی برای زیبا و دلپذیر کردن فضای حیاط و ویلا یا باغ وجود دارد .این وسایل تنها منوط به باغ ها و ویلاهای لاکچری نمی باشند.شما در همه نوع باغ و ویلا می توانید از این وسایل بهره جویید. گاهی بعه دلیل آفتاب شدید و یا هوای بارانی نیاز دارید چتر و سایه بانی بالای سر شما قرار بگیرد.یکی از این روش ها استفاده از وسایل همچون سایه بان حیاط ، صندلی فضای باز و صندلی باغی است. شما با استفاده از این وسایل و تجهیزات می توانید زیبایی باغ و یا حیاط ویلای خود را دو چندان کنید. مجموعه کلبه با بهره گیری از کارشناسانی متخصص و مجرب شما را در این زمینه یاری میکنند. کلبه ها اولین و برترین تولید کننده ایرانی در ساخت انواع سایه بان چتری ، سایبان ، مبلمان ویلایی و صندلی باغی است . این مجموعه با بهره گیری از بهترین مواد اولیه و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا توانسته است رضایت بسیاری از مشتریان ایرانی و خارجی را به خود جلب کند . هدف اصلی مجموعه کلبه ها تولید محصولاتی با کیفیت بالا ( استفاده از مواد اولیه مناسب و مقاوم با محیط زیست ) و با قیمت مناسب است. شما به راحتی میتوانید محصولات مورد نظر خود اعم از سایبان حیاط ، صندلی فضای باز و صندلی باغی را فقط با یک تماس سفارش دهید و آن را درب منزل خود دریافت کنید . هدف اصلی کلبه ها یک زندگی زیباتر و آسوده­ تر برای تمام افراد جامعه است . مجموعه کلبه ها دارای متنوع ترین تجهیزات چتری و سایه بان های باغی می باشد.برای اطلاع از قیمت انواع مبلمان باغی و یا سایبان حیاط می توانید به سایت کلبه ها مراجعه فرمایید و از محصولات این تولید کننده ی ایرانی دیدن کنید.

منبع : وب سایت کلبه ها



[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

سئو و بهینه سازی سایت

يکشنبه 26 اسفند 1397
14:04
admin


سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی سایت
سئوهاما

سئو ، اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو به سایت ها هدایت می شود. اگر چه شبکه های اجتماعی هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، ولی موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. سئو یکی از موثرترین روش ها برای دیده شدن در موتورهای جستجو است. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند دلیل موفق شودن (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.

چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من را بدون سئو را تشخیص دهند؟

بهبود سایت

موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای جستجو اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به وجود بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که سئو مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان کند.

علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، سئو همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها ( seo ) را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.

اهداف سئو چیست ؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، هدف سئو سایت بالا آوردن سایت در جستجو های مرتبط و طبیعی است . البته ممکن است سئو چند هفته یا چند ماه کار ببرد تا به هدف خود برسد . بهترین نتیجه ی سئو این است که سایت پس از جستجو طبیعی کلمه ی کلیدی در لینک اول تا سوم قرار گیرد ، این لینک ها بیشترین میزان کلیک را به خود اختصاص می دهند . به این ترتیب ترافیک و فروش به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت و همچنین تبلیغی برای کسب و کار محسوب می شود .

خدمات سئو

خدمات سئو و بهینه سازی سایت ، هر فعالیتی که در راستای بهبود سئوسایت شما (جایگاه) شما در نتایج جستجو انجام میشود خدمات سئو گفته میشود. هزینه خدمات سئو در واقع سرمایه گذاری شما برای بهبود کسب و کارتان میباشد

پشتیبانی سئو بعد از سئو جز مهمترین مباحث در زمینه سئو می باشد. پشتیبانی سئو شامل بخش های زیادی میباشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.ابتدا باید بدانید پشتیبانی سئو چیست

پشتیبانی سئو چیست

پشتیبانی سئو به کارهای که توسط سئوکار انجام میگردد گفته میشود، این کارها شامل موارد زیر میگردد:

1- بهینه سازی مداوم سایت

بهینه سازی مداوم سایت یعنی بروز رسانی سایت با توجه به الگوریتم های گوگل برای افزایش بازدید واقعی گوگل میباشد.

2-بررسی و آنالیز رقبا

شما در جزیره زندگی نمی کنید و بدون داشتن رقیب سایت شما رشد نخواهد کرد ولی باید بدانید بهتر است با آنالیز دقیق رقبا سعی در بهتر کردن سایت خود کنیید.

3-تولید محتوا بصورت دوره ای

بهتر است سایت خود را بصورت دوره ای از نظر محتوا بروز نگه دارید در پشتیبانی سئو بخشی از این کار توسط سئو کار انجام میشود ولی با توجه به اهمیت این کار سعی کنید بر محتوا با کیفیت نظارت دقیق داشته باشید.

4- لینک سازی

لینک سازی یعنی ارتباط با دنیا با لینک سازی دقیق و اصولی سایت شما توسط ربات ها بیشتر دیده خواهد شد.

5-بررسی مداوم امنیت سایت

این کار بیشتر مربوط به پشتیبانی وب سایت میباشد ولی باید بدانید بد نیست اگر سئو کار هستید گاهی به امنیت سایت هم نگاهی بی اندازید زیرا با یک اشتباه تمام زحمات شما در چند روز دان شدن سایت از بین خواهد رفت

حال که با سر فصل های پشتیبانی سئو آشنا شدید لازم است بدانید چه کسانی به پشتیبانی ساین نیاز دارند.

سئو ارزان

سئو ارزان یا فریب ، سئو ارزان زمانی معنی پیدا می کند، که بتوان برای قیمت سئو سایت تعرفه سئو مشخص کرد. با توجه به توضیحات گفته شده در آموزش سئو باید گفت قیمت گذاری خیلی سخت می باشد.

با توجه به توضیح گفته شده در واقع سئو قیمت دقیقی ندارد که بتوان برای آن ارزان یا سئو گران مشخص کرد. قیمت سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این عوامل سئوکار میباشد.

سئوکار باتوجه به سختی کلمات نوع بهینه سازی سایت تعیین می کند سئو شما سئو ارزان هست یا سئو گران که باز هم دقیق نمیتوان برای سئو قیمت تعیین کرد.

پکیج های سئو

این پکیج ها که در سال های اخیر باب شده برای سئو کاران مبتدی می باشد پکیج سئو یعنی محدود کردن حق مشتری !

پکیچ سئو بیشتر در سئو وردپرس کاربرد دارد دلیلش هم این است که سئو وردپرس محدود شده به تولید محتوا و افزونه یوست سئو (Yoast SEO) برای سایت وردپرسی که باید گفت یوست در واقع یه چک لیست سئو میباشد که برای سادگی کار ساخته شده است.

خرید سئو

جدیدا در خیلی سایت ها شاهد این هستیم که مواردی مبنی بر خرید سئو درج شده است. همانطور در مقاله قیمت سئو سایت گفته شده است. سئو کالا یا خدمات قابل فروش نیست.

زیرا سئو یک فعالیت است با سه طرف، طرف اول کارفرما طرف دوم گوگل طرف سوم سئو کار شما نمیتوانید چیزی را خرید و فروش کنید که طرف سوم در آن حضور ندارد.

اما میتوانید با توجه به آموزش سئو و کمک از یک سئو کار سایت خود را به هزینه مناسبی بهینه سازی کنید. که این عمل کاملا به نفع شما میباشد.

منبع : سئوهاما



[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ریپیتر موبایل چیست؟ تقویت کننده آنتن موبایل

يکشنبه 26 اسفند 1397
14:03
admin


ریپیتر موبایل چیست؟ تقویت کننده آنتن موبایل ، دستگاهی می باشد که فرکانس هایی که به سمت تلفن همراه سوار بر دیتا می روند را تقویت می کند . این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که در مناطقی که سینگال تلفن همراه بسیار ضعیف است ، آن را ارتقا می دهد . در واقعتقویت آنتن موبایل می تواند سیگنال های موبایل را که در باند استاندارد موبایل قرار دارند ، تقویت کند .

چرا از تقویت کننده آنتن موبایل (ریپیتر) استفاده می کنیم ؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و کارایی دستگاه های تلفن همراه برای کاربر باعث شده است که ارتباطات عضو جدا نشدنی از ما شود . بدون ارتباط با دنیای گسترده که بسیاری از پیشرفت های امروزی مبتنی بر آن است ، رشد جوامع بشری امکان پذیر نیست . موبایل امروزه یکی از پر کاربردترین ابزارهایی می باشد که در دسترس تمامی افراد موجود است به گونه ای که تمام کارهای خود را می توان با این جعبه کوچک انجام داد .

به دلیل بسیاری از مشکلات از جمله ازدحام گوشی های همراه و مشکلات سطح زمین در بسیاری از مناطق با مشکل آنتن و سینگال های آن مواجه هستیم . در این وضعیت میتوان از تقویت کننده آنتن موبایل استفاده کرد . از تقویت کننده آنتن موبایل می توان در محیط هایی که سیگنال موبایل کاملا صفر می شود و یا از بین می رود استفاده نمود .

اهمیت استفاده از تلفن همراه در بیشتر تجارت ها و حتی در موارد امنیتی ، پزشکی و غیره باعث می شود تا از دست نرفتن ارتباطات و داشتن مکالمات با کیفیت جایگاه ویژه ای داشته باشد . استفاده از دستگاه تقویت کننده ی آنتن موبایل روشی مطمئن در ایجاد پوشش کامل آنتن موبایل است .

مکان های قرار گیری دستگاه های تقویت کننده در کجاست ؟

تقویت کننده آنتن موبایل را می توان در فضاها و نقاطی که آنتن موبایل بسیار ضعیف است و از بین می رود ، نصب نمود . در بسیاری از شهرهای دور افتاده یا معادن که امکان مکالمه سالم وجود ندارد ، بهترین راهکار استفاده و نصب تقویت کننده آنتن موبایل یا ریپیتر می باشد .

زیر زمینها ، پارکینگ ها و مکان هایی که در زیر زمین قرار دارند از دیگر نقاطی هستند که می توان ریپیتر نصب کرد .

در مجموع دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل می تواند در هرجایی که سیگنال موبایل ضعیف عمل می کند ، پوشش ایجاد کند .

درباره قیمت تقویت آنتن موبایل ارزان و خرید فروش تقویت آنتن موبایل باید ذکر شود که ریپیتر ها قیمت ثابتی ندارند و برای خرید و اطلاع از قیمت ریپیتر تقویت آنتن موبایل ارزان بهتر است که با یک کارشناس مجرب در این زمینه مشورت کنید و یا مطالب داخل سایت را بخوانید و از مشاوران آنتن کالا کمک بگیرید

نتیجه گیری

سیستم های تقویت کننده آنتن موبایل که به اختصار ریپیتر یا بوستر خوانده می شود ، یک راه حل سریع جهت افزایش دادن آنتن دهی گوشی موبایل به صورت بی سیم در مناطقی محسوب می شود که با ضعف سیگنال تلفن همراه رو به رو هستند (که به طور کلی به این مناطق نقطه کور می گوییم ) . پرتاب فرکانس های تلفن همراه هم در مناطق شهری و هم در مناطق خارج شهر یکی از بزگترین معضلات برای اپراتور های تلفن همراه در سراسر دنیا می باشد , چرا که طول موج فرکانس و پرتاب سیگنال از طریق سایت های مخابراتی یا همان بی تی اس ( BTS ) محدود است . این محدودیت می تواند به جهت پهنای باند یا قدرت خروجی و یا رعایت استاندارد های مخابراتی ایجاد شود . شرکت آنتن کالا با توجه پروژه های متعددی که در این زمینه انجام داده است ، مشاور شما برای تقویت آنتن تلفن همراه شما در کلیه شهرهای کشورمان می باشد . جهت اطلاع بیشتر و خرید فروش دستگاه ریپیتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید .

منبع : آنتن کالا


[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اقامت ترکیه

يکشنبه 26 اسفند 1397
13:57
admin



590821217-1.jpg

قبل از شروع بحث بهتره کمی در مورد این مطلب صحبت کنیم که اصولا به چه دلیلی گرفتن اقامت ترکیه یا شهروندی ترکیه برای اتباع ایرانی جذابیت دارد؟

همسایگی این دو کشور ، موجب نزدیکی فرهنگها و اقلیم ها به یکدیگر شده است.

ترکیه ششمین مقصد گردشگری جهان محسوب میشود . اقتصاد این کشور روز بروز در حال رشد است و همچنین دانشگاههای این کشور از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

انواع اقامت ترکیه :

اقامت ترکیه دو نوع میباشد. اقامت کوتاه مدت ترکیه ، اقامت بلند مدت ترکیه .

نکته : گرفتن اقامت ترکیه با تولد امکان پذیر نیست.

اخذ اقامت کوتاه مدت ترکیه :

این اقامت شش ماهه و یا یکساله میباشد. عموما برای مواردی همچون تحصیل ، کار و توریستی صادر میگردد. معمولا بعد از ۵الی ۸ بار تمدید اقامت کوتاه مدت ترکیه میتوانید درخواست اقامت بلند مدت ترکیه را داشته باشید.

روشهای دریافت اقامت کوتاه مدت ترکیه :

۱-اقامت توریستی از طریق اجاره ی ملک

برای اینکار شما نیاز به اجاره نامه ی حداقل ۸ ماهه دارید که بایستی در نوتر مهر شود. همچنین بر روی یک اجاره نامه میتوان نام سه نفر را قید کرده و از این طریق برای سه نفر اقامت توریستی گرفت. قراردادهایی که نوتر نشده اند ، برای اخذ اقامت کوتاه مدت ترکیه معتبر نخواهند بود.

۲- راه اندازی کسب و کار

شما با ثبت شرکت در ترکیه و راه اندازی کسب و کار میتوانید اقامت کوتاه مدت دریافت کنید و بعد از ۵ سال میتوانید اقامت بلند مدت ترکیه را دریافت کنید.

۳- اقامت به جهت تحقیقات علمی

این افراد بایستی مجوز لازم برای انجام تحقیقات علمی را دریافت کرده باشند تا بتوانند از این طریق به گرفتن اقامت کوتاه مدت ترکیه به جهت تحقیقات علمی اقدام کنند.

۴- شرکت در کارگاههای اموزشی و سمینارها

برای گرفتن اقامت جهت شرکت در کارگاههای آموزشی و سمینارها ، فرد درخواست دهنده باید مدارک و اطلاعات لازم در خصوص محل برگزاری ، مدت زمان و محتوای آموزش را ارائه دهد .

۵- حضور در برنامه های بین المللی که توسط مراکز آموزشی کشور ترکیه برگزار میگردد.

۶- اقامت تحصیلی

شما با ارائه ی مدارک لازم و معتبر پذیرش دانشگاه های ترکیه میتوانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. گرفتن پذیرش از دانشگاهها متفاوت میباشد. مثلا شرایط پذیرش دانشگاههای دولتی با دیگر دانشگاهها فرق دارد.

در مطلب مربوط به تحصیل در ترکیه در مورد این موضوع به تفصیل صحبت کرده ایم. میتوانید با مراجعه به این بخش اطلاعات کاملتری دریافت کنید.

۷- درمانی

در این نوع اقامت فرد متقاضی باید فاقد بیماریهایی باشد که سلامت عمومی را تهدید میکند.

۸- شرکت در کلاسهای آموزش زبان ترکی ( مثل تومر)

با ارائه ی مدرک ثبت نام و پذیرش در شعبات تومر برای آموزش زبان ترکی میتوانید درخواست اقامت کوتاه مدت ترکیه را دهید. در صورتیکه مدت آموزش کمتر از یکسال باشد مدت اقامت نمیتواند بیشتر از این مدت زمان باشد.

۹- شرکت در دوره های تخصصی ، تحقیقی ، آموزشی و کارآموزی

۱۰- اقامت از طریق خرید ملک

اقامت ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه ابتدا حداکثر دو ساله و بعد از آن حداکثر سه ساله تمدید میگردد. در نهایت شخص میتواند بعد از ۵ سال تمدید اقامت خود ، درخواست اقامت دائم و یا پاسپورت ترکیه را داشته باشد. احتمال رد درخواست اقامت از طریق خرید ملک به هیچ عنوان وجود ندارد.

۱۱- ازدواج با یک شهروند ترک

اگر شما با یک شهروند ترک ازدواج کنید بعد از ۳ سال میتوانید اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. البته در این ۳سال مسئولان مربوطه بررسی خواهند کرد تا از صحت و حقیقی بودن ازدواج شما مطمئن گردند. در صورتیکه ازدواج صوری باشد اقامت دائم به شما داده نمیشود.

۱۲- اقامت از طریق استخدام

اگر یک شرکت ترکیه ای شما را استخدام کند ، میتوانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. با توجه به اینکه معمولا این نوع قراردادها یکساله بسته میشود اقامت شما نیز یکساله خواهد بود ولی با تمدید قرارداد میتوانید اقامت خود را نیز تمدید کنید.

در مورد اقامت از طریق استخدام میتوانید مطالب مربوطه را در این سایت مطالعه فرمایید

مدارک مورد نیاز برای گرفتن اقامت کوتاه مدت :

۱-بیمه نامه ی معتبر یکساله ( قیمت این بیمه بسته به سن و نوع بیمه متفاوت است ولی عموما متوسط ۲۰۰ تا۵۰۰ لیر برای هر شخص در نظر بگیرید. همچنین اشخاص بالای ۶۵ سال و زیر ۱۸ سال معاف میباشند.)

۲- اجاره نامه ی رسمی و نوتر شده ( اجاره نامه که در املاک بسته شده را به نوتر میبرید. هزینه ی این مورد تقریبا۱۲۰ لیر میباشد. )

۳- تکمیل فرم راندوو (قرار ملاقات ) در سایت رسمی اداره مهاجرت و پرینت تاریخ راندوو.

۴- قرارداد برق یا گاز بنام شده(با در دست داشتن اجاره نامه به اداره ی گاز یا برق مراجعه میکنید و قرارداد را بنام خودتان میزنید.)

۵- اصل و کپی پاسپورت ( همچنین کپی از صفحه ای که آخرین مهر ورود زده شده است )

۶- ۴ قطعه عکس

۷- گرفتن ورگی نوماراسی ( با مراجعه به اداره ی ورگی و با ارائه ی پاسپورت و آدرس محل سکونت خود ورگی نوماراسی را دریافت میکنید.)

۸- پرداخت ۸۰ دلار برای حق خاک و نیز ۷۲ لیر برای کارت اقامت

این مدارک برای گرفتن اقامت ضروری بوده و بایستی برای روز راندوو آماده گردند. البته مبلغ ۸۰ دلار و ۷۲ لیر بعد از روز راندوو پرداخت خواهد شد.

مامور اداره ی مهاجرت بعد از گرفتن مدارک شما فیشی به شما خواهد داد و آدرس ورگی دایره ای که از آنجا باید این مبالغ را پرداخت کنید.

همچنین در مواردی مامور اداره ی مهاجرت علاوه بر مدارکی که در بالا ذکر کردیم ممکن است مدارک دیگری نیز از شما بخواهد از جمله :

پرینت حساب بانکی دال بر اینکه شما برای یکسال توانایی هزینه های مالی خود را دارید.

در واقع پرینت حساب ۶هزار دلاری از شما میخواهد. همچنین گواهی عدم سوءپیشینه که باید ترجمه ی رسمی شده و به تائید وزارت دادگستری در ایران رسیده باشد. و تست سلامت. که هزینه ی این تست بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیر متغیر است.

همونطور که عرض کردم این چند مورد آخر برای ارائه ی مدارک در روز راندوو ضروری نیست و در صورت تشخیص و صلاحدید مامور گمرک ، به شما دو ماه فرصت داده میشود تا این مدارک را تکمیل کنید.

مدارک لازم جهت تمدید اقامت کوتاه مدت ترکیه :

۱-تکمیل فرم راندوو و گرفتن تاریخ راندوو و پرینت این فرم

۲- اصل و کپی پاسپورت

۳- کپی رنگی از کارت اقامت قبلی

۴- دو قطعه عکس

۵- مدارک مربوط به تمدید دوره از موسسات و یا سازمانهای مربوطه

۶- اجاره نامه ی نوتر شده

۷- بیمه ی درمانی

۸- پرداخت هزینه های مربوط به مهاجرت

در صورتیکه مدارک شما کامل باشد ، حداکثر تا ۹۰ روز کارت اقامت خود را دریافت میکنید. اگر مدارک شما ناقص باشد این بازه ی زمانی بعد از تکمیل پرونده شروع خواهد شد .

اقامت بلند مدت ترکیه :

برای اخذ اقامت بلند مدت و گرفتن حق شهروندی ترکیه ، بایستی شرایطی که توسط آن اقامت یکساله ی خود را گرفته اید حفظ کنید و هر ساله آنرا تمدید کنید. شما فقط از طریق خرید خانه در ترکیه و یا ازدواج میتوانید اقامت بلند مدت خود را دریافت کنید.

باید به این نکته توجه کنید که اقامت بلند مدت هیچوقت در یک مرحله صادر نمیشود. اقامت بلند مدت پس از گذشت سه الی ۵ سال و با تمدید های سالانه ی پیاپی صادر میشود.

موارد مورد توجه جهت اخذ اقامت بلند مدت ترکیه :

۱-عدم سوء پیشینه در سه سال اخیر

۲-اقامت در ترکیه ۵ سال متوالی ( در صورت ورود و خروج ۸ سال )

۳- داشتن درآمد کافی و توانایی تامین هزینه های خود و افراد تحت تکفل

۴- عدم دریافت کمکهای اجتماعی

۵- داشتن بیمه ی درمانی ( افراد زیر ۱۸ و بالای ۶۵ سال معاف هستند.)

۶- پایبندی به قوانین و نظم عمومی ترکیه و عدم تهدید امنیت عمومی

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت بلند مدت :

۱-فرم رسمی تقاضای اقامت بلند مدت

۲- اصل و کپی پاسپورت

۳- ارائه ی مدارک اقامت قبلی

۴- چهار قطعه عکس

۵- بیمه ی درمانی معتبر

۶- ارائه ی مدرک معتبر دال بر اینکه در سه سال اخیر از هیچ ارگان دولتی کمک مالی دریافت نکرده اید.

۷- داشتن منبع مالی پایدار

البته ممکن است مامور اداره ی مهاجرت مدارک دیگری نیز بنا به تشخیص خود از شما بخواهد.

مزیت های اخذ اقامت بلند مدت:

۱-افتتاح حساب بین المللی

۲- تجارت آزاد بین المللی بدون هیچ محدودیتی

۳- امکان گرفتن شهروندی و پاسپورت ترکیه

۴- داشتن حق رای

۵- معافیت از پرداخت مالیات گمرکی برای ورود وسائل نقلیه

۶- تسهیل دریافت ویزای کشورهای اروپایی و امریکا

۷- گرفتن وام و کردیت با بهره ی پایین

منبع مقاله : اقامت ترکیه


[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تور کیش و بلیط کیش

يکشنبه 26 اسفند 1397
13:55
admin

کیش یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی در کشور ماست . روزانه بیش از چندین پرواز از شهرهای مختلف کشورمان راهی جزیره کیش میشوند و هزاران نفر اقدام به تهیه بلیط کیش برای بازدید از این جزیره زیبا مینمایند .

اما چرا این جزیره انقدر طرفدار دارد و این تعداد مسافر برای تهیه بلیط کیش از شهرهای مختلف کشور اقدام مینمایند . پاسخ این پرسش را میتوان در زیباییهای طبیعی و بکر این جزیره جستجو کرد .

تور کیش و بلیط کیش

کیش جزیره ای برای غواصی و آرامش

معمولا زمانی که صحبت از آرامش و غواصی می‌شود ناخودگاه به جزیره ی زیبای کیش و سواحل نیلگون و زبیای خلیج فارس فکر می کنیم و هوس می‌کنیم تا سفری به این جزیره زیبا داشته باشیم.

پس خودتان را برای یک روز هیجان انگیز آماده کنید، لباس غواصی بپوشید و کپسول هوای را چک کنید و در آخر خودتان را در آب های خلیج فارس رها کنید. اگر منصرف شدید و نیامدید بی شک یکی از زیباترین سواحل مرجانی دنیا را از دست داده‌اید و سال‌ها حسرت آن را خواهید داشت .

ساحل مرجانی خلیج فارس به علت برخورداری از مرجان‌هایی به اشکال مختلف و صدف‌های رنگارنگ و انواع حلزون‌ها و سنگ‌های دریایی که هراز گاهی آب خلیج آنها را به ساحل می‌آورد، به اندازه ای زلال و شفاف هستند که به راحتی می توانید هر موجود جنبنده‌ای را در داخل آب ببینید. با این همه زیبایی پیشنهاد میکنیم همین الان برای رزرو بلیط کیش اقدام کنید و اگر هم نگران هزینه و نرخ بلیط کیش هستید میتوانید از بلیط های لحظه آخری کیش استفاده نمایید

بعضی اوقات نیز مرجان‌های رنگی در زیر آب دیده می شود که بسیار جذاب و تماشایی هستند.

مرجان‌ها پس از مرگشان به صورت سنگ‌های اسفنجی با روزنه‌هایی ریز مانند استخوان‌های سفید رنگی می شوند که باعث زیبایی چندین برابر سواحل کیش شده است.

با غواصی در جزیره کیش شانس بازی کردن با دلقک ماهی و خیار دریائی را خواهید داشت که قطعا تجربه ی فراموش نشدنی خواهد بود.

از دیگر اماکن گردشگری و دیدنی که می توان برای گردشگران کیش معرفی کرد قنات کیش است که در حدود بیش از 2500 سال قدمت دارد و زمانی آب شرب ساکنان قدیمی جزیره را تامین می‌کرده است و امروزه به شهر زیرزمینی کاریز برای بازدید گردشگران مبدل شده است. این شهر دیدنی در عمق 16 متری زیر زمین قرار گرفته است. بخشی از سقف آن با سنگواره، صدف و مرجان‌هایی که 270 تا 570 میلیون سال قدمت دارند مزین شده است.

شهر زیرزمینی کاریز در فهرست آثار ملی ثبت شده است و به دو دلیل می تواند در فهرست آثار و ابنیه جهانی، مطرح و ثبت گردد. اول دلیل این است که کاریز در دل تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد و دومین دلیل، تنها بنایی است که سقف هایش با صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی پر شده است.

جزیره کیش با نظر داشتن وسعتش یکی از وسیع‌ترین و کم‌خطرترین سواحل دنیا به شمار می رود. زیرا آب‌های ساحلی کیش فاقد کوسه می باشند و استفاده از آب دریا کاملا بی‌خطر است.

البته کوسه‌هایی که گاهی در ساحل دیده می‌شوند، از ماهی‌های کوچک تغذیه می‌کنند و برای شناگران خطری ندارند.

ساحل کیش یکی از استثنایی ترین سواحل دنیاست چراکه هم در فصل سرما و هم در فصل گرما میزبان گردشگران داخل و خارج کشور خواهد بود

اگر تمایل دارید در فصل زمستان به جزیره ای کیش سفر کنید گویی در فصل بهار در جزیره کیش هستید چراکه جزیره کیش در این زمان از سال، آب هوایی مطلوبی دارد بنابراین برای تهیه بلیط کیش همین امروز دست به کار شوید.

تنها کافیست جهت سفر به جزیره کیش تور کیش خود را رزرو کنید. با توجه به امکانات، جاذبه های دیدنی خاص جزیره سفر به آن هزینه مناسبی را برایتان در پی خواهد داشت.

یکی دیگر از جاذبه های جزیره که توصیه می شود از دست ندهید، تماشای غروب آفتاب در کنار ساحل صخره‌ای و کشتی یونانی کیش است.

همچنین مراکز خرید کیش از شیک‌ترین و مجهز ترین مراکز خرید در ایران به شمار می رود.

شرایط ویژه كیش برای رشد صنعت گردشگری

تور کیش و بلیط کیش

شرایط ویژه كیش برای رشد صنعت گردشگری

در گفت و گویی که فدریکو سوماروگا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش داشتند در ارتباط با انتقال تجربیات صد ساله صنعت گردشگری سوییس به جزیره کیش آمادگی خود را اعلام کردند.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با فدریکو سوماروگا مدیر ارشد پروژه‌ های گردشگری سوئیس جهت ایجاد زمینه های مشترک برای تبادل گردشگر و بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری دیدار و گفت و گو کردند.

مظفری در این دیدار از ظرفیت های خوب گردشگری جزیره کیش، عدم نیاز به دریافت روادید برای گردشگران خارجی، معافیت های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات قانونی برای سرمایه گذاران خارجی و همچنین از آمادگی برای تعاملی نزدیک در حوزه های گردشگری و اقتصادی خبر دادند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به سابقه درخشان کشور سوئیس در صنعت گردشگری تاکید کردند. بهره مندی از تجارب موفق این کشور با تعامل بیشتر دو طرف در زمینه های آموزشی را امری ضرورری تلقی کردند.

وی اضافه نمود: با سرمایه گذارى هاى جدى و هدفمند در جزیره كیش می توانیم توسعه گردشگرى را به دنبال داشته باشیم که در حال حاضر نیز در دستور کار گرفته است.

مظفری در خصوص اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف گردشگری جزیره کیش با تبیین برنامه های در دست اجرا بیان داشتند: جزیره کیش میزبان 2 میلیون گردشگر است و با توجه به پتانسیل و زیر ساخت های اساسی و شرایط آب و هوایی مطلوب و خاص، در بیش از نیمی از سال جزیره کیش می تواند مقصد پرطرفدار کشورهای اروپایی به ویژه سوییس باشد.

وی افزود: گردشگران کشورهای اروپایی در ایام سرد سال این فرصت را خواهند داشت تا جهت استفاده از شرایط مناسب آب و هوایی و امکانات تفریحی، دیدنیها و تفریحات کیش و آرامش به جزیره زیبای کیش سفر کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان داشت جزیره کیش با بهره مندی از ظرفیت های خوب اقلیمی و توسعه شاخه های مختلف گردشگری مى تواند به مقصدی برای ارائه خدمات در حوزه های گردشگری، ورزشی و گردشگری سلامت برای کشورهای اروپایی تبدیل شود.

مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس بیان کرد: سازمان متولی گردشگری در سوئیس به دو مقوله مهم آموزش و توسعه به ‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کرده است و در حال حاضر سازمان گردشگری این کشور 230 پرسنل دارد که 60 درصد آن‌ها در خارج از این کشور مشغول به کارند.

فدریکو سوماروگا با توجه به اینکه ایران از مقاصد هدف جدید کشور سوئیس است، بیان داشت: هدفمان این است تا ایران را به عنوان یکی از مقاصد مهم برای سرمایه‌گذاری گردشگری تبدیل کنیم. ایران دارای مناطقی بکر و عالی بسیاری است.

ظرفیت های بالقوه گسترده ای در ایران وجود دارد. باید مشخص شود که در چه شرایطی هستیم و چه گونه فعالیت هایی امکان عملیاتی شدن را دارد. گردشگری با صنایع و نهادهای مختلفی درهم تنیده شده و هماهنگی بین آنها و سازماندهی بازارهای بین المللی و منطقه ای بسیار مهم است.

سوماروگا به ظرفیت های خوب گردشگری منطقه آزاد کیش اشاره کرد و بیان نمود: با توجه به اینکه جزیره کیش تعامل خوبی بین نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با گردشگری دارد، شرایط ویژه ای برای رشد صنعت گردشگری وجود خواهد داشت.

منبع سایت تور کیش: تورکیش.net


[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

باربیکیو چیست ؟ انواع باربیکیو

يکشنبه 26 اسفند 1397
13:53
admin


sh-30.jpg


باربیکیو چیست ؟به طور کلی باربیکیو ( BBQ ، Brbecue ، Barbeque یا Bar-B-Q ) از روش های پخت است که از قرار دارن مواد غذایی ( عمدتا گوشت بر روی حرارت یا آتش ) معمولا در فضای باز ایجاد می شود .

در روش باربیکیو از زغال ، چوب ، اجاق گاز برقی و گازی به عنوان منبع تامین حرارت استفاده می شود .

باربیکیو در لغت به چه معناست ؟

باربیکیو کلمه ای انگلیسی برگرفته از کلمه ی اسپانیایی باربکوئا است . به نوعی داربست یا هیزم که مهاجران مکزیک و کالیفرنیا ، گوشت ، مرغ و ماهی را روی آن کباب می کردند ، باربیکیو گفته می شود . باربیکیو در زبان انگلیسی دارای دو معنای مختلف در قالب اسم و فعل می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

معنای باربیکیو در قالب اسم

وعده ای غذایی که در آن گوشت ، مرغ ، ماهی و سایرغذاها در داخل یک قفسه بر روی آتش یا یک وسیله خاص پخته می شود .

معنای باربیکیو در قالب فعل

پختن مواد غذایی و به سیخ کشیدن آنها و پختنشان روی زغال داغ یا میله های برقی را باربیکیو یا کباب کردن سیخی می نامند .

باربیکیو

کباب کردن یک روش پخت و پز و یک سبک غذاست . باربیکیو مجموعه ای است که در آن ، این سبک غذا پخته و سرو می شود .

پختن غذا بر روی آتش حاصل از سوخت چوب ، از زمان انسان های اولیه وجود داشت ؛ به طوری که بشر حیوانات شکاری خود را بر روی آتش کباب و به عنوان غذا استفاده می کرد .

معمولا برای کباب پختن در خارج منزل ، گوشت را روی چوب یا زغال می پزند .

تکنیک های باربیکیو شامل بخار کردن، کباب کردن ، پختن و چاشنی کردن تکنیک اصلی پخت و پز با استفاده از بخار در دماهای پایین و مدت زمان طولانی است .

امروزه بسیاری از افراد به هنگام تفریح و دورهمی های خانوادگی و دوستانه ، با این روش غذا طبخ می کنند . حال ممکن است این دورهمی در فضا ی خانه ( آشپزخانه ، بالکن ، تراس ، حیاط و حیاط خلوت ) یا بیرون از خانه باشد که بسته به محیط آن از کباب پزها و باربیکیو های مختتلف استفاده می شود .

همانطور که ذکر شد ، باربیکیو (کباب پز) انواع مختلفی دارد که کباب پز زغالی ، گازی ، برقی ، ایستاده ، رومیزی ، سنگی و دیواری این انواع را شامل می شوند . در ادامه مطلب به بررسی و مطالعه ویژگی های این انواع ، مزایا و معایب و محیط استفاده از آنها می پردازیم .

کباب پز زغالی

این نوع کباب پز در مکان های تفریحی و مکان هایی که گاز یا برق در دسترس نیستند ، استفاده می شود . البته برخی افراد که علاقه مند به کباب با طعم دودی هستند ، از این کباب پز در خانه های خود نیز استفاده می کنند .

مزایا و معایب

مزایا

از مزایای این کباب پز می توان به ارزان بودن آن اشاره کرد . این نوع کباب پز در مقایسه با انواع دیگر قیمت مناسب تری دارد .

معایب

روشن و خاموش کردن کباب پزهای زغالی وقت گیر است .

از آنجا که این کباب پز ها دود زیادی تولید می کنند ، باعث آلودگی هوا می شوند .

تمیز کردن آن ها و محیط اطرافشان دشوار است .

کباب پز گازی

همانطور که از نامشان پیداست ، از کباب پزهای گازی معمولا در منازل ، خانه ها و مکان هایی استفاده می شود که گاز در دسترس است . این نوع کباب پز دارای انواع مختلف است . برای مثال کباب پز گازی ایستاده را می توان نام برد .

مزایا و معایب

مزایا

روشن و خاموش کردن این کباب پز در مقایسه با کباب پز زغالی بسیار آسان است و زمان گیر نیست .

این دستگاه ها به سرعت داغ و به سرعت سرد می شوند .

آلودگی و دود چندانی ندارند ، بنابرین فضا را آلوده نمی کند و به راحتی می توان آن را تمیز کرد .

از مزیت های دیگر این کباب پز می توان به قابلیت تنظیم درجه حرارت آن اشاره کرد .

معایب

در محیط هایی که گاز در دسترس نباشد ، نمی توان از آن ها استفاده کرد .

این باربیکیو ها به خوبی باربیکیوهای زغالی حرارت را پخش نمی کنند ؛ بنابرین کیفیت کباب های پخته شده در این باربیکیو ، به خوبی باربیکیو زغالی نیست .


fi-4.jpg


کباب پز برقی:

معمولا در رستوران ها ، باغ ها ، سفره خانه ها و ... از این نوع کباب پز ها استفاده می شود . همانطور که از نامشان پیداست ، این کباب پز ها با اتصال به برق کار می کنند .

مزایا

روشن و خاموش شدن آسان ، تمیز شدن سریع و عدم آلودگی از مزایای این باربیکیو ها می باشند .

معایب

معایب این دستگاه ها همانند باربیکیو های گازی می باشد ؛

این کباب پز ها طعم دودی نمی دهند .

گران هستند

در مکان که برق در دسترس نیست نمی توان از آن ها استفاده کرد .

کباب پز ایستاده

کباب پز های ایستاده زیرمجموعه باربیکیوهای برقی و گازی هستند و در منازل ، رستوران ها ، باغ ها ، تالار ها و ... کاربرد بسیاری دارند .

مزایا

ایستاده بودن این کباب پز ها ، باعث می شود که آب گوشت هایی که در طبقات بالا قرار دارند ، بر روی گوشت های طبقه پایین بریزد و آنها را نرم تر کند ، جای کمتری را مزایای کباب پز های برقی و گازی ، مزایای این کباب پز ها را نیز شامل می شود .

معایب

می توان معایب کباب پز های برقی و گازی را در این دسته از کباب پز ها نیز نام برد .

کباب پز های دیواری:

همانطور که از نامشان پیداست ، این کباب پزها متصل به دیوار هستند . جای کمتری را اشغال می کنند و قیمت بالاتری دارند .

کباب پز های رومیزی یاباربیکیو آپارتمانی :

در آشپزخانه ها از آنها بسیار استفاده می شود . این کباب پز ها تقریبا عملکردی همانند فر دارند .

کباب پز های سنگی

بیشتر جنبه دکوری دارند . در رستوران ها ، سفره خانه ها و تالار ها از این باربیکیو ها و بیشتر در چنین مکان هایی از شومینه و تنور هم استفاده میکنند .

با توجه به توضیحات داده شده ، خرید باربیکیو و قیمت باربیکیو باید با توجه به بودجه ، سلیقه و مکانی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد،و اگر بفکر مدرن بودن کار خودهم هستید میتوانیدروی گزینه شومینه معلق هم تمرکزکنید تا طرح انتخابی خودتان توسط کارشناس مجرب و ماهر، انجام شود .

منبع : آریانا فایر


[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اجاره آپارتمان مبله در تهران

يکشنبه 26 اسفند 1397
13:50
admin


اجاره آپارتمان مبله روزانه ،اجاره آپارتمان مبله در تهران با بهتریت قیمت امکانات رفاهی کامل با امنیت بالا، در سراسر تهران

اجاره آپارتمان و سوئیت های مبله با سالها تجربه در زمینه اجاره آپارتمان مبله در تهران با مبله غرب

اجاره آپارتمان مبله لوکس در تهران و شیک و مبله برای کوتاه مدت و یا بلند مدت ؛ اجاره آپارتمان مبله در هر نقطه از تهران که بخواهید .

اجاره آپارتمان مبله در غرب تهران وبصورت کوتاه مدت، مدتهاست که در شهر تهران و همچنین اطراف تهران انجام میشود، املاکی مناسب برای مسافرانی که قصد

کار رادارند و یا حتی مسافرانی که قصد اقامت کوتاه را در تهران دارند.

مجموعه مبله غرب در حال حاضر اماده خدمت رسانی به تمامی مسافران و کسانی که قصد اجاره املاک مبله را دارند میباشد .

کلمه مبله برگرفته از ملک تجیز شده و اماده برای زندگی کردن گفته میشود. از معیار های اکثریت مردم برای اجاره آپارتمان مبله در تهران یک خواب، اشپزخانه،

سرویس بهداشتی و حداقل تجهزات برای اقامت کوتاه و یا بلند مدت در یک اپارتمان است.

افرادی قصد دارند کمتر هزینه کنند و یا همراهی ندارند به نسبت بیشتر علاقه به اجاره ی سوئیت دارند . سوئیت ها هیچ خوابی ندارند و متراژهای کمتری نسبت به

آپارتمان های مبله دارند و قسمت هایی که قابلیت جدا کردن را داشته باشد با پارتیشن ها جدا میشود .

آپارتمان های موجود در آپارتمان مبله غرب با بهترین امکانات ، امنیت بالا، لوکس ترین لوازم در اختیار شما است.

اجاره منزل های مبله یا ویلا ها که شامل درب های مخصوص ، حیاط ، متراژ بالای صد الی دویست و دیگر گزینه هایی در این زمینه باشد در تهران شامل هزینه بالاتری

نسبت به اپارتمان ها برای شما میشود و بیشتر در حومه تهران و یا حتی مناطق خارج از اجاره داده میشود

به علت بیشتر بودن مجتمع ها و ساختمان ها، ویلا یا خانه های مستقلاتی کمتر و به ندرت پیدا میشود

برای مشاهده تصاویری از سوئیت های اماده به کار راهنمایی بیشتر جهت اجاره اپارتمانی بهتر با دسترسی محلی عالی در بهترین نقاط تهران به سایت مبله غرب

مراجعه فرمایید.

از جمله سوالاتی که شاید برای تک تک شما متقاضیان عزیز حائز اهمیت باشد این است که چرا قیمت و هزینه برای اجاره کوتاه مدت اپارتمان از اجاره بلند مدت ان بیشتر است؟

نکته قابل توجه و دلایل این افزایش قیمت:

اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران به صرفه است

پرداخت نکردن هزینه بابت اب برق و گاز مصرفی

پرداخت نکردن پول رهن به مالک آپارتمان

تمایل مالکین به دریافت کردن پول اجاره ازهمان ابتدا

برای اجاره کوتاه مدت ملک و یا اجاره ی اپارتمان هایی مبله و یا سوئیت شما میتوانید به مجموعه مبله غرب مراجعه کنید همکاران ما در تمام ساعات روز اماده خدمت

رسانی به شما متقاضیان عزیز میباشد .

پس از سالها تجربه و فعالیت دراین زمینه مجموعه مبله غرب و فعالان ما میتوانند اپارتمان هایی باکیفیت بالا و مالکینی با بهترین برخورد برای شما فراهم سازند .

مجموعه مبله غرب و همکاران ما اماده همکاری با مالکین هم میباشند . اگر قصد اجاره دادن کوتاه مدت اپارتمان ، سوئیت ویا ملک خود را دارید، میتوانید با مشاورین و

کارشناسان ما در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

برای برقراری ارتباط با مشاورین مبله غرب کافیست به سایت مبله غرب مراجعه کنید.

منبع : moblehgharb.com



[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین

يکشنبه 26 اسفند 1397
13:47
admin

ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین ، یکی از محصولات مهم و با ارزش زنبور عسل است و به وسیله ی غدد مغذی زنبوران کارگر در روز های اولیه ی زندگی ترشح می شود ، بدین ترتیب که زنبوران عسل کارگر بین سن پنج تا دوازده روزگی می توانند ژل رویال ترشح کنند .


ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین

ژل رویال ماده اولیه برای تغذیه ی تخم و نوزاد و همینطور اصلی ترین ماده ی غذایی برای ملکه می باشد . لاروی که از این ماده ی غذایی تغذیه می کند در عرض پنج روز وزن اولیه اش 1250 بار افزایش می یابد و این میزان رشد بسیار قابل توجه می باشد . با ادامه ی تغذیه از این ژل از زنبور عادی به ملکه تبدیل می شود . این ماده به اکسیر جوانی معروف است و که ماده ای بسیار مقوی و انرژی زا و پر پروتئین است .
معمولا لارو ها در سه روز اول زندگی از این ماده تغذیه می کنند ، اما این برنامه ی غذایی از روز چهارم عوض می شود و به مخلوطی از عسل و گرده ارتقا می یابد اما ملکه تا آخر عمر از این ژل استفاده می کند . این تفاوت تغذیه در زنبور ملکه و کارگر باعث تفاوت های بارزی در آن ها می شود . از جمله ؛
ساختمان بدن : زنبور ملکه اندام تناسلی دارد اما زنبور های کارگر اندام هایی مانند کیسه های جمع آوری گرده ، غده های غذایی نوزادان و غدد موم سازی می باشند .
دوره تکامل : دوره ی شفیرگی زنبور ملکه در 16 روز اتفاق می افتد ولی این مرحله در زنبور کارگر در 21 روز طی می شود .
طول عمر : زنبور ملکه حداقل تا 5 سال و زنبور کارگر 45 تا 60 روز زندگی می کند .
ظاهر و رفتار : ملکه می تواند 2000 تخم در روز بگذارد . او با پخش بوی خود در فضای کندو ، زنبوران کارگر را عقیم می کند . از نظر جسمی ملکه بسیار بزرگ تر از زنبور کارگر است .


خصوصیات فیزیکی ژل رویال

ژل رویال یک ماده ی یک نواخت با حالت خمیری و تقریبا مایع است که رنگ آن سفید مایل به زرد یا بژ بوده و بوی تند اسید فنولیک دارد . ژل رویال ترش و تند است ، به همین دلیل بعضی افراد از خوردن آن اجتناب می کنند . چسبندگی آن برحسب مقدار آب موجود و طول عمر آن تغییر می کند و به تدریج چسبناک تر می شود .
برخی ذرات باقی مانده در ژل رویال علامت خالص بودن آن است ، به عنوان مثال می توان به وجود پوست لارو اشاره کرد . تکه های موم نیز کم و بیش وجود دارند ، ولی وجود آن ها بیشتر به روش جمع آوری بستگی دارد .


ترکیبات شیمیایی ژل رویال

ژل رویال تنها منبع طبیعی استیل کولین خالص است و خصوصیات ضد میکروبی این ماده هم باعث می شود برای بدن بسیار مفید باشد . ژل رویال از نسبت های مختلف قند ها ، چربی ها ، پروتئین ها ، پانتوتنیک ، گاماگلبولین ( عامل افزایش مقاومت در مقابل ویروس ها و باکتری ها ) ، اسید نوکلئیک شبیه به DNA و RNA ، کلسترول ، بیوپترین و نئوپترین تشکیل یافته است . این ماده غنی از هورمون هایی با طیف گسترده ای از اثرات سودمند است . همچنین محتوی 15 درصد اسید اسپارتیک بوده که یک ماده ی ضروری برای رشد بافت ها ، عضلات و بازسازی سلول ها می باشد . اسید های آمینه ، شکل دهنده ی عناصر شیمیایی بسیار اساسی برای بدن ما بوده و برای رشد و توانایی مبارزه با عفونت ها و بیماری ها ضروری هستند . در بسیاری از شرایط بدن ما توانایی ساخت اسید های آمینه را نداشته و ما آن ها را از طریق خوردن غذا ها به دست می آوریم . با توجه به اهمیت اسید های آمینه و وجود مقادیر بسیار زیاد آن ها در ژله رویال ، اهمیت این ماده ی غذایی با ارزش برای بدن بیش از پیش آشکار می شود .


تولید و نگهداری ژل رویال

تولید این محصول یک کار تخصصی بوده و نیاز به آموزش حرفه ای دارد . از آنجا که ژل رویال غنی از آنزیم ها و هورمون هاست می بایست از تماس آن با نور و اکسیژن و هوا جلوگیری نمود تا واکنش ندهد . همچنین باید آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کرد .


خواص ژله رویال

برخی خواص ژل رویال مهم این ماده غذایی ارزشمند عبارتند از :
-مصرف ژله رویال در دوران بارداری جهت رشد جسمانی و ذهنی نوزادان بسیار موثر است .
- در درمان نازایی و مشکلات بارداری می توان از ژل رویال به عنوان دارو استفاده کرد .
-مصرف مرتب ژل رویال در مبتلایان به بیماری صرع ( قش ) موجب کاهش تعداد و شدت حملات و حتی عدم بروز حملات صرع به مدت چند ماه می شود .
-استفاده ی منظم و مستمر ژل رویال برای مبتلایان به دیابت ، علاوه بر کاهش قند خون به دلیل اثرات شبه انسولین آن ، بر کبد نیز اثرات مثبتی خواهد گذاشت .
- از آن جا که ژل رویال منبعی غنی از استیل کولین و فسفولیپید به شمار می رود ، در درمان بیماری های عصبی نظیر آلزایمر ، ام.اس ، فراموشی و پارکینسون نقش بسزایی را ایفا می کند . ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر فراوانی از هورمون های طبیعی ، مواد معدنی ، ویتامین های ب کمپلکس ، اسید فولیک و بعضی اسید های چرب علاوه بر اثرات مثبت بروی مغز و سیستم عصبی در کاهش درد های میگرن ، درمان افسردگی ، کاهش استرس و بی خوابی های شبانه و همچنین باعث بهبود ضعف اعصاب ، اختلالات روانی ، هیجان زیاد و جلوگیری از اثرات سو روانپزشکی می شود .
- ژل رویال در مقابله با سرطان ، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود و همچنین مانع از تشکیل و پیشروی تومور می شود . طی آزمایش های متوالی ثابت شده است که ژل رویال در بیماران تحت شیمی درمانی اثرات مفیدی از جمله حفاظت از کبد و کلیه ها دارد .
- طبق نتایج حاصل از آزمایش هایی که در کشور بلغارستان بروی 125 نفر انجام شد ، مصرف ژل رویال برای بیماران مبتلا به آرتروز به طرز چشمگیری بهبود دهنده بوده است . همچنین در درمان و پیشگیری از روماتیسم و تنگی نفس اثرات مفیدی داشته است و خواص عسل در کنار این ماده استثنائی هیچ است .
- ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر زیادی استیل کولین با کاستن رسوب کلسترول در دیواره ی رگ ها ، مانع از سخت شدن دیواره ی رگ ها و سکته می شود .
-ژل رویال به دلیل کلاژن بسیاری که دارد موجب باعث استحکام پوست می شود و به همین سبب در قاره های اروپا ، آمریکا ، استرالیا و آفریقا بیشترین استفاده از ژل رویال در لوازم آرایشی و دارو های پوستی است و خاصیت ترمیم کنندگی دارد . همچنین در پماد ها و کرم های سوختگی به کار می رود . از آنجا که درصد کمی از ژل رویال در این فراورده ها به کار برده می شود اما احتمال فساد آن وجود دارد به همین سبب این فراورده ها باید در یخچال نگهداری شوند .
- انرژی زا ی عالی برای ورزشکاران یا افرادی که کار زیادی انجام می دهند
-کاهش مشکلات دوران یائسگی برای بانوان
- عملکرد شبه تستوسترون و جبران کمبود ترشح آن در آقایان
-حفظ تعادل هورمونی بدن
-افزایش نیروی جنسی
-تنظیم فعالیت غده تیروئید


میزان استفاده از ژل رویال

مصرف این ماده بهتر است بر حسب وزن انسان باشد ، به طوری که مقدار یک میلی گرم ژل رویال خالص برای یک کیلو گرم وزن در هر وعده توصیه شده است . می توان ژل رویال را زیر زبان گذاشت تا به سرعت توسط مخاط های زیر زبانی جذب شده و و بدون گذاشتن از روده وارد خون می شود .
کودکان بالای یک سال مقدار 20 تا 30 میلی گرم به صورت خالص زیر زبانی ، مخلوط با عسل یا آب عسل و یا مخلوط با آب میوه می توانند مصرف کنند .
بزرگسالان بسته به وزن می توانند بین 50 تا 100 میلی گرم ژل رویال در سه وعده و قبل از وعده های غذایی مصرف کنند .


روش های مصرف ژل رویال

-مخلوط ژل رویال و عسل طبیعی: مخلوط آن یک الی یک و نیم ساعت قابل نگهداری است . می توانید هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از این مخلوط را زیر زبان قرار دهید .
-مخلوط ژل رویال با ماست
-کپسول و امپول : عرضه ژل رویال به شکل کپسول و یا آمپول های خوراکی در بازار های اروپایی و آمریکا متداول است . ولی در ایران فقط به شکل مخلوط با عسل یا خالص عرضه می شود .
-ژل رویال در برخی کرم ها و ماسک های پوستی

برای اطلاع از قیمت عسل ، قیمت ژل رویال و خرید این محصولات میتوانید به سایت عسل آراماس مراجعه کنید.

منبع : وب سایت عسل آراماس



[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به give است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]